Wakacyjne wspomnienia

Błogosławiony Edmundzie, Patronie naszej Świetlicy

- módl się za nami.
Dobry Bóg - czuwa nad nami!

Czas szybko biegnie do przodu i już za nami rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Tymczasem jeszcze żywe pozostają w naszej pamięci ciepłe i piękne wspomnienia z tegorocznych wakacji. W tym roku zajęcia wakacyjne zorganizowane przez naszą Świetlicę bł. Edmunda Bojanowskiego, trwały od 26 lipca do 13 sierpnia 2021 roku. Temat przewodni wybrany dla tegorocznych wakacji: „Planeta żywiołów - każda era ma swojego bohatera” wyznaczał kierunek dla wszystkich wydarzeń, spotkań, wycieczek i zajęć. Myśląc o ziemi jako o planecie żywiołów pojawiły się cztery żywioły: ziemia, woda, powietrze i ogień, na bazie których dzieciaki podzielone zostały na cztery grupy o nieco zawadiackich nazwach: Wesołe Drewniaki, Kropelki, Chmurkojadki i Płomyki.

Krótka modlitwa oraz śpiew rozpoczynały każdy nowy dzień, pełen atrakcji i niespodzianek. Wcielając się w role jaskiniowca, marynarza czy kosmity, podróżowaliśmy w czasie i przestrzeni po dziejach naszej planety, by spotkać się z bohaterami poszczególnych epok oraz z ciekawymi osobami naszych czasów.

W pierwszym tygodniu wakacji, gdzie dominującym żywiołem była ziemia, wśród bohaterów realnych znaleźli się:
- Miniplanetarium Orbitek, które pomogło nam poznać tajemnice życia na ziemi oraz przeniosło nas wehikułem czasu w przyszłość,
- Mistrz Pszczelarstwa pan Aleksander Rębacz, który w fascynujący sposób opowiedział o sekretnym życiu mrówek, ich zwyczajach, Królowej Matce, oddanej służbie i pracowitości,
- Dzielnicowy pan Krzysztof Hoffman, pozwolił zobaczyć z bliska akcesoria pracy oraz poznać niebezpieczeństwa zawodu Policjanta,
- Akademia Małego Naukowca gdzie poprzez zabawę dzieciaki poznawały sekrety wody, jej działania
w organizmach żywych oraz sposoby woda wykorzystywana jest przez człowieka,
- Miotacz Ognia autentycznie miotający ogniem.

W drugim tygodniu związanym z wodą, przy śpiewie szant, przeszliśmy chrzest, by ze szczura lądowego stać się majtkiem i marynarzem, podróżowaliśmy po morzach i oceanach w poszukiwaniu skarbów z wyspy Kokosowej, by wreszcie spotkać się oko w oko z piratami. Nie mogło zabraknąć wycieczki do Wrocławia która wpisała się w temat naszych wakacji.

Wrocław miasto studiów naszego Patrona bł. Edmunda Bojanowskiego oraz siedziba naszego Domu Generalnego; miasto mostów i dwunastu wysp, gdzie znajduje się Muzeum Hydropolis opowiadające o ziemi jako planecie wody i życia. Dzień wycieczki rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Już od rana czekała na nas na Ostrowie Tumski, dobrze nam znana s.M. Laureta Turek. Już po raz kolejny była naszym przewodnikiem po ścieżkach życia naszego Patrona. Tym razem przybliżyła nam miejsce zamieszkania, studiów i modlitwy bł. Edmunda Bojanowskiego. Przypomniała Jego postać, zainteresowania i pasje. Opowiadała o miejscach w których wykuwał się jego charakter, plany i nadzieje. Po intensywnym szybkim zwiedzaniu dotarliśmy na ulicę Czarnoleską, gdzie oczekiwała nas wspólnota Domu Generalnego. Tam spotkaliśmy się ze wspaniałym, ciepłym przyjęciem i pysznym obiadem. Zostaliśmy ponad miarę obdarowani dobrem płynącym z głębi serc naszych drogich Sióstr. Niestety czas naglił i nie mogliśmy zbyt długo zatrzymać się w tym wyjątkowym miejscu, bo o godzinie 14 -tej czekało nas jeszcze zwiedzanie Muzeum Hydropolis. Skąd się wzięła woda, ile jej jest obecnie na ziemi, jakie tajemnice skrywa Rów Mariański, jak wygląda batyskaf i wiele innych pytań znalazło tu odpowiedź.

W trzecim tygodniu związanym z powietrzem i ogniem wyruszyliśmy na spotykanie z:
- Zawodowymi Strażakami w Knurowie i przekonaliśmy się osobiście o odwadze, wielozadaniowości i dyscyplinie Strażaków,
- Panią Natalią Czech- pracownikiem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Knurowie, która poprowadziła dla nas Warsztaty Biblioteczne,
- Życzliwością pracowników McDonalds,
- Przygodą w Parku Linowym Lina Adrena w Gliwicach.
Nie zabrakło też spotkania z kosmitami oraz międzyplanetarnej dyskoteki podsumowującej całe wakacje.

Szeroka tematyka wakacji, spotkania z zaproszonymi gośćmi, ogromny wkład wychowawców, sióstr i wolontariuszy w przygotowania i prowadzenie wakacji, pozwoliły nie tylko ciekawie i aktywnie spędzić dzieciom czas, ale poszerzyć horyzonty myślowe oraz zawiązać nowe przyjaźnie. Dziękuję dobremu Bogu za dany nam czas, bezpieczeństwo i opiekę.